Pratik Yemek Tarifleri: Kedi Dilli Tiramisu

14 Kasım 2016 Pazartesi

Kedi Dilli Tiramisu

Merhabalar... Yine kolay ve lezzetli bir tatlı tarifiyle karşınızdayım. Hepimizin bildiği ve sevdiği bir tarif olduğunu tahmin ediyorum.

Tiramisu tarifinin orijinalinde peynir olarak mascarpone peyniri kullanılıyor, aromasında ise likör tercih ediliyor.

Ben tarifimde kremayı pişmiş olarak, likörsüz yapıyorum. Labne peynirinin bulunması, mascarpone peynirinin bulunmasından daha kolay ve ekonomik olduğundan dolayıda labne peynirli tarifi paylaşıyorum.

Dilerseniz mascarpone ile olan tarifimi de daha sonra sizlerle paylaşabilirim.

Malzemeler:

Bir paket kedi dili bisküvi(24 tane çıktı)

Kedi dilinin ıslatılması için;
2 yemek kaşığı hazır çözünebilir kahve yani nescafe ve 1 çay bardağı ılık su

Kreması için:

500 ml süt (2.5 su bardağı )
2 yumurta sarısı
2 çay bardağı toz şeker
200 gram labne peyniri
1 paket vanilya

Süslemesi için: Kakao

Yapılışı:

Öncelikle krema hazırlanır. Süt, yumurta sarısı, toz şeker karıştırılarak pişirilir. Kaynayıp kıvama geldikten sonra ocaktan alınarak içine labne peyniri ve vanilya eklenerek karıştırmaya devam edilir. Labne peyniri ile krema özdeşleştikten sonra ılıması için kenara alınır.

Kahve ılık suda çözündürülür. Ben çok tatlı sevmediğim için sade kahveden yapıyorum.

Konuklarımdan daha çok tatlı tercih edenler olursa diye kedi dilinin yarısını da 3ü 1 arada kahveyi çözdürdüğüm ılık suda ıslattım.


Kedi dillerinin çok parçalanmaması için kahveli suda bekletmeden hemen batırıp çıkarmalısınız.

Bunu tercih etmezseniz dizilen kedi dillerinin üzerine kaşıkla payda edebilirsiniz.

Islatılan kedi dillerinin üzerine ılıyan krema yayılır.

İkinci kat olarak, ıslatılan kedi dilleri ve tekrar krema yayılır.


Çay süzgeci veya ince elek yardımıyla kakao ile süslenir. 2 saat kadar buzdolabında dinlendirildikten sonra dilimlenir, servis edilir.








                       Afiyetler olsun...:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder