Pratik Yemek Tarifleri

28 Eylül 2016 Çarşamba

28.09.2016

Kuru Fasulye 

Malzemeler:

1 su bardağı beyaz fasulye
1 orta boy soğan
2-3 diş sarımsak
1 küçük boy domates
Yarım tatlı kaşığı biber salçası
1 tatlı kaşığı domates salçası
Et / et suyu
Zeytinyağı
Tuz, karabiber, pul biber, kimyon

Yapılışı:

Ben düdüklüde yapacağım için kuru fasulyeyi çok önceden suda bekletmedim. 1 su bardağı fasulyeyi 2-3 su bardağı su ile bir taşım kaynattım. Kaynadıktan sonra o suda 1 saat kadar bekledi.

Bekleme esnasında boş durmadım tabii. Armut kompostosu yaptım. Bunu bir sonraki tarifte anlatacağım. Şimdi fasulyeye dönelim.

Zeytinyağında bir miktarım yok, göz kararı oluyor. Ama çok yağlı sevmediğimden soğanın yanmamasına yetecek kadar zeytinyağı ekledim. Sonra küçük küçük doğradığım soğanı ve sarımsağı. Hafif renkleri değişmeye başlayınca tuz, karabiber, pulbiber,kimyonu ekledim. Bunlarda yine damak tadına göre değişiyor. Ölçüsü tamamen size kalmış. Soğanlarım baharatlarla kavrulurken salçaları ilave ettim sonrasında da kabuğunu soyup küçük küçük doğradığım domatesimi. Bu sırada bir saattir beni bekleyen fasulyemi o suyundan kurtarıp yıkadım, süzdüm. fasülyeyide ekleyip kavurma işlemine 1 dakika kadar devam ettim. Evde hazırlanan et suyundan ilave ettikten sonra kavurma işlemi bitmiştir. Geldi sıra su eklemeye. 6 su bardağı içme suyunu ilave ettikten sonra düdüklümün kapağını kapattım. Buhar çıkmaya başladıktan sonra düdüklümü birinci kademeye getirdim ve 40 dakika kadar kısık ateşte pişmeye bıraktım.

Sonuç mu? Sanki şeker katmışım gibi lezzetli mi lezzetli kuru fasulye .

Afiyetler olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder