Pratik Yemek Tarifleri: Fırında Cipsli Tavuk

31 Ekim 2016 Pazartesi

Fırında Cipsli Tavuk

Kfc tavuklarını bilmeyenimiz hatta sevmeyenimiz yoktur galiba.
Peki evde yapmak mümkün mü?
Kendi aromanızla, kendi tavuk zevkinize göre?

Ben tavuk kızartmayı kemiksiz olanlardan seviyorum. Tabiki tavuk kanata göre daha az yağlı oluyor. Çoğu kişi daha yavan buluyor. Ama kemiksiz olsun, kolay olsun derseniz işte tarifim;



Dilerseniz aynı tarifi dilediğiniz tavuk çeşidine de uyarlayabilirsiniz.

Malzemeler:

1 tabak (yarım kg kadar) tavuk göğüs
1 paket mısır cipsi ( ben doritos baharatlı kullandım)
4 yemek kaşığı krema ( Yarım kutu kadar)
Köri, kimyon, kırmızı biber, kekik, karabiber, tuz


Yapılışı:

Pirzolayı sudan geçirdikten sonra dilediğiniz kalınlıkta dilimleyin. Kremayı üzerine katıp karıştırın. Üzerine istediğiniz baharatlardan katın. Ben yazdığım baharatlardan 1 er çay kaşığı kattım.
Karıştırdıktan sonra buzdolabına (+4 dereceye) 4-5 saatliğine dinlendirmeye bırakılır.

Mısır cipsi ezilerek ufaltılır. Dinlenen tavukların dört bir tarafına cips bulanır ve tavuklar yağlı kağıt serilen fırın tepsisine dizilir.

180-200 derece de 25-30 dakika kadar pişirilir.

Tavuklarımız dilediğiniz sosla servise hazır.

Ben resimdeki sosları kullandım. Tavuklarımın yanına çok yakışan fırında yağlı kağıtta patates tarifimden yaptım. Tıklayarak detaylara bakabilirsiniz.




Afiyetler Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder