Pratik Yemek Tarifleri: Çikolatalı Lokmalık Muffin

25 Ekim 2016 Salı

Çikolatalı Lokmalık Muffin

Hani atıştırmalık kekler var ya, her markete gittiğimde elim gider ama almam. Çünkü bilirim ki ben daha lezzetlisini yapıyorum. Hemde daha taze ve içindekileri biliyorum. Yapımı çok hızlı ve malzemesi de çok cimri. Geçelim tarife;

Malzemeler:

1.5 su bardağı un 
Yarım su bardağı toz şeker 
Yarım çay kaşığı tarçın
Yarım çay kaşığından az tuz
1 paket kabartma tozu 

3/4 su bardak süt
1/4 su bardağı sıvı yağ
1 yumurta 
1 paket vanilya 

İçi için; Sürülebilir çikolata ( ben nutella kullandım)

Yapılışı:

Öncelikle kuru olan malzemeleri sırasıyla bir kapta karıştırıyoruz. Un, toz şeker, tarçın, tuz ve kabartma tozunu. Başka bir kapta yumurta, süt, sıvı yağ ve vanilyayı karıştırıyoruz. Su bardağının üzerinden iki parmak boşluk kalacak şekilde oluyor 3/4 kadar süt, kalan boş kısım kadar da sıvı yağ. 

Sıvı karışımı çırptıktan sonra kuru karışımın olduğu kaba döküyoruz. Muffin kalıbını yağladıktan sonra karışımımızdan 2 tatlı kaşığı kadar muffin kalıbına döküyoruz, bir çay kaşığı nutellayı hamurun üzerine ilave ediyoruz, 1 tatlı kaşığı daha hamur koyuyoruz.  Bu şekilde karışımı pay ediyoruz. 200 derece fırında 15-20 dakika kadar pişiriyoruz. 

Ortası delikli kalıplarınızdan varsa sadece karışımdan koyup, piştikten sonra delik kısmını sosla servis edebilirsiniz.




Bu ölçüden, bu kalıplar çıkıyor. 16 adet.




                                                                   Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder