Pratik Yemek Tarifleri: Evde Yoğurt Yapımı

3 Ekim 2016 Pazartesi

Evde Yoğurt Yapımı

Dışarıdan hazır olarak almak tabi ki en kolayı. Ama bilen bilir ki evde yapılan yoğurdun da lezzeti farklıdır. Asıl yoğurdun o ekşimsi tadı, suyunun lezzeti... Peki evde yoğurt yapmak zor mu ? Aslında değil. Sadece zamanla oluşan tecrübeden ibaret.

Evde yoğurt yapmak için hazır UHT süt kullanılır mı ? Ben olmayacağını düşündüğüm için hiç denemedim. Yüksek sıcaklıklar da işlem gören sütün maya tutup yoğurt haline geleceğine ihtimal vermiyorum.

Sokakta satılan sütlere karşıyım. Ben hayvanına, sağımına, temizliğine emin olduğum tanıdığımdan aldığım sütü güzelce kaynatıyorum. Kaynattıktan sonra 42-45 derece olana kadar soğutuyorum. İlk deneme yapacaksanız az miktarda sütle deneyebilirsiniz. Olmazsa da az miktarda sütünüz ziyan olmuş olur.

Peki yoğurt yaparken sıcaklığını nasıl ayarlayacağım? Elimizi yakmayacak ama soğuğa yakında olmayacak şekilde parmak daldırarak el yordamıyla. İşte tam da bu kısmı tecrübe gerektiriyor. Tabii mutfak termometreniz varsa bu uğraşlara hiç gerek kalmaz.

Ben cam kaplarda  da çelik tencereler de de yoğurt mayalıyorum. Ama taze taze mayalamak daha çok hoşuma gidiyor.

1 litre süt için 1 tatlı kaşığı maya yeterli olacaktır. Eğer etrafınızda maya alabileceğiniz tanıdığınız yoksa, yada sizin elinizde de yoksa market yoğurdunu maya olarak kullanabilir misiniz? Her marka olmuyor, ama bimin dost yoğurdunu maya olarak kullanabilirsiniz. Maya oda sıcaklığına geldiğinde ayrı bir kapta ılıyan sütünüzden 2-3 yemek kaşığı alarak mayayı özeyin. Daha sonra tenceredeki yoğurdunuza yavaş yavaş yedirerek ilave edin. Sonra tencere veya cam kabın kapağını kapatıp, çok sarsmadan battaniye, havlu yardımıyla sarın. Sıcaklığını muhafaza edecek kadar sarın. Ben iki battaniye kullanıyorum.

3-4 saatte olacaktır. 4 saatten sonra sulanma başlar. Eğer sütü ılık kullanmışsanız yoğurt olmamıştır süt cıvık yoğurt arası bir şeydir. Eğer çok sıcak kullanmışsanız da ekşidir. Oda sıcaklığına gelene kadar kapağı açık şekilde bekleyebilir. Daha sonra buz dolabına alarak 1 gün beklettikten sonra tüketebilirsiniz.

Peki yoğurdunuz tutmadı? Pıhtı pıhtı olan yoğurttan ne yapabiliriz? Buna bir sonraki yazımda değineceğim. Ama genel olarak hamur işleri çok lezzetli oluyor.

Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder