Pratik Yemek Tarifleri: Armut Kompostosu

1 Ekim 2016 Cumartesi

Armut Kompostosu

Öncelikle belirtmem gerekir ki başlığımız armut diye bu tarifin armuttan yapılması gibi bir zorunluluk yok. Bana köyden kilolarca armut hediye geldi ve tüketemediğim için bu şekilde değerlendirmek istedim. bir kısmını da kuruttum. Çünkü türünden olsa gerek, çok tatlı bir o kadar da hızlı bozulan bir armuttu. Çok tatlı olduğu içinde şekerini az kullandım. Eğer siz bu tarifi elma ile yaparsanız prosesimiz yine aynı olacak ama süreyi biraz artırabilirsiniz. Elma armuttan daha sert olduğundan dolayı. Yada çok tatlı olmayan bir meyve kullanacaksanız şeker miktarını artırabilirsiniz.

Malzemeler:

1 yemek tabağı dilimlenmiş armut
Yarım su bardağı toz şeker
7 su bardağı su
Tarçın
Limon suyu

Yapılışı:

Armutların kabuklarını tamamen soymak istemedim ben. O yüzden alacalı soydum, yarık kısımları varsa oraları temizledim. Armutların içlerini aldıktan sonra orta boy doğradım. Kabuk tarçınım olmadığı için toz tarçın kullandım. Lezzetine lezzet katıyor evet ama toz tarçını tavsiye etmiyorum. Rengi bulanıklaştırıyor. Resimde de dikkat edersiniz.

Armutları doğradıktan sonra üzerlerine biraz limon suyu gezdirdim kararmalarını önlemek için. Daha sonra şerbeti kaynattım. Şeker eriyene kadar karıştırmaya devam ettim şekerlenme olmasın diye. Şeker eridikten sonra karıştırmayı bıraktım, kaynama başlayınca armutları ilave ettim. Armutlar eklendikten sonra çok kaynatmadım. Armutların sertliğine göre bu süre değişir. Benim armutlarımın yumuşaması 15 dakikamı aldı.



Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder