Pratik Yemek Tarifleri: Fırında Beşamel Soslu Karnabahar

29 Ekim 2016 Cumartesi

Fırında Beşamel Soslu Karnabahar

Diyet listelerinde hep yazar haşlanmış karnabahar ve çoğumuz da kokusundan, tadından pek hoşlanmayız. Faydalı olduğunu bildiğimden bu kokuyu minimalize etmeye çalıştım. Normalde fırında beşamel soslu karnabahar tarifinde havuç yoktur havuç ekledim. Bir de haşlama suyuna defne yaprağı koydum. Sonuç mu ? Bayıldım! Umarım siz de seversiniz. Önyargınızı kırmak dileklerimle tarife geçiyorum :)

Malzemeler:

Bir tane orta boy karnabahar
2 tane havuç
1 tane defne yaprağı
Karabiber, tuz

Beşamel Sos İçin;

1 su bardağı süt
1.5 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
Karabiber, tuz

Üzeri İçin;

Rendelenmiş kaşar peynir

Yapılışı:

Karnabaharları temizleyip parçalara ayırdıktan sonra sirkeli suda 5-10 dakika bekletelim. Sonra güzelce yıkayalım. Havuçların kabuklarını soyup ikişer parmak genişliğinde doğrayalım. Havuçlarla birlikte karnabaharların üzerine su, karabiber, defne yaprağı ekleyip haşlayalım.
Haşlama süresi 10-15 dakika olmalıdır. Çok fazla yumuşamamasına dikkat edin. Çatalı batırdığınız da dağılmayacak kıvamda haşlanmış olmalıdır.
Haşlanması tamamlanan havuçlar ve karnabaharların suyunu süzelim.




Beşamel sos için teflon ya da granit bir sos tenceresinde tereyağını eritelim. Unu ekledikten sonra sürekli karıştıralım, topaklanmamasına dikkat edelim. Karabiber ve tuzunu ilave ettikten sonra sütü ekleyelim. Karıştırmayı bırakmayalım, topaklanmasını istemiyoruz. Fazla katılaşmadan altını kapatalım.



Haşlanan karnabaharları ısıya dayanıklı fırın kabına aldıktan sonra üzerine beşamel sosu pay edelim. Kaşar peyniri de rendeledikten sonra 200 derece fırında 20-25 dakika (üzerleri kızarana kadar) pişirelim.



Beşamel sosu çok seviyorum diyorsanız veya karnabaharınızın ebatı büyükse beşamel sosu arttırabilirsiniz.



                                                                 Afiyetler olsun...

Yanında sodalı peynirli börekle sunum yapıyorum ben. Sodalı peynirli börek tarifi tıklayarak ulaşabilirsiniz.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder