Pratik Yemek Tarifleri: Lahana Çorbası Tarifi

30 Ekim 2016 Pazar

Lahana Çorbası Tarifi

Her kadın gibi ben de defalarca diyet yaptım, kimi günler kimi saatler sürdü. Kimi başarılı kimi başarısız oldu. Ama çok samimi söylüyorum ki hiç biri bu kadar etkili ve başarılı olamadı. 

Lahana çorbasının yapılışını sizlere anlatacağım. Faydaları ve lahana çorbasının nasıl kilo verdirdiğine ise ileride detaylıca değineceğim. 

Hızlı olmasını istiyorsanız düdüklü kullanabilirsiniz. Düdüklü tenceremin maksimum seviyesine kadar doldurduğumda ise aşağıdaki malzemeler çıkıyor.

Malzemeler:

Yarım büyük boy veye bir küçük boy lahana
4 tane büyük boy soğan 
5-6 diş sarımsak 
Yarım demet maydanoz 
2 tane domates 
4 tane yeşil biber 
1 tane limon 
Et suyu tableti ( Kendi yaptığım et suyu tabletlerimi kullandım)
Karabiber, tuz
Zeytinyağı

Yapılışı: 

Düdüklü de yaptığım için tüm malzemeleri irice doğradım. Daha sonrasında blendırdan geçirdim. Böylesi hem daha iyi hem de daha pratik oluyor.

Az miktarda zeytinyağında dörde böldüğün soyulmuş soğanları, sarımsakları ekleyelim. Lahanaları üçer parmak genişliğinde doğrayalım, ekleyelim. Daha sonra iri doğranan domatesleri biberleri ekleyelim. Et suyu tabletlerini, karabiberi, tuzu ve maydanozu ekleyelim. Limonu bütün halde kabuğuyla bölmeden ekledikten sonra boyunca su ekleyip pişmeye bırakabiliriz. Çok değil 15-20 dakika yeterlidir.


Blendırda geçirmeden önce biraz taneli. Hatta lahanaların büyük kısmı duruyor olacak. Ama blendırdan sonra enfes olacak.

Maydanoz lahananın kokusunu bastırıyor, limon ise lezzet veriyor. 

Lahana diye yada diyet yemeği diye ön yargıyla yaklaşmayın, gerçekten çok lezzetli oluyor.

Blendırdan geçirmeden önce limonu çıkarmayı unutmayın. 



Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder