Pratik Yemek Tarifleri: Fırında Karnabahar Mücver

27 Aralık 2016 Salı

Fırında Karnabahar Mücver

Karnabaharı çoğu kişi tercih etmese de ben karnabahara mutfağımda sık yer veriyorum.

Mücver çeşitlerine bakıldığında ise patates, karnabahar, kızartma, fırında, kıymalı gibi çeşitlendirilebilir.

Karnabahar kızartmasını yerken çok keyif aldığım söylenemez. Yaparken püf noktalarına dikkat etsem de yumurta kokusu, karnabaharın kokusu bide kızarmış yağ bana ağır geliyor.

Fırında karnabahar tarifine ise bayılıyorum. Özellikle çocuklarınıza karnabaharı sevdirmenin yollarını arıyorsanız karnabahar pizza tarifinden sonra alternatif olarak fırında karnabahar mücverden daha iyi bir tarif olamazdı diye düşünüyorum.

Hem çok hafif hemde çok lezzetli olan bu tarifi mutlaka deneyin.

Sarımsaklı yoğurtla birlikte hem çok yakışıyor hem de sanki abur cubur yiyormuş hissine kapılıyorsunuz. Ama en sağlıklı abur cubur :)

Malzemeler



  • 1 tane küçük boy karnabahar (500 gram)
  • 1 avuç temizlenmiş maydanoz 
  • 1 çay kaşığı kurutulmuş dereotu
    (Dilerseniz taze soğan da ekleyebilirsiniz)
  • 2 tane yumurta 
  • 3 tepeleme yemek kaşığı un
  • Karabiberi tuz

Sos İçin

  • 2 diş dövülmüş sarımsak
  • 5 yemek kaşığı süzme yoğurt
    (isterseniz normal yoğurt)
  • Kuru nane

Yapılışı

Karnabaharın beyaz olmaya kısımları varsa temizlenir, yıkanır. Parçalanan karnabahar 10-15 dakika kadar haşlanır.
Çatal batırdığınız da dağılmayacak kıvamdayken ocaktan almanız daha doğru bir sağlama metodur.

Haşlanan karnabaharlar soğuk sudan geçirilir, süzülür, geniş bir kapta eziciyle ezilir. 

Kıyılmış maydanoz, kurutulmuş dereotu, yumurta, karabiber, tuz ve un eklenir. Karıştırılır.

Elde edilen harcınız çok cıvık değilse daha fazla un eklemenizi tavsiye etmem. 
Harca un ekledikçe alır ama bu sefer piştiğinde sert bir mücver elde edilir.

Yağlı fırın kağıdı serilen tepsiye birer kaşık harçtan eklenir. 

Çocuklara sevdirmek isterseniz ayıcıklı vb. kurabiye kalıplarını da kullanabilirsiniz. 

Ben dikdörtgen kurabiye kalıplarını kullandım ve sonuç çok şık oldu.

180 derecede hafif kızarana kadar pişirilir. Fırınınıza göre değişebilir bu süre.
20-25 dakika sürdü.

Kaşıkla yaptığım şekle de bakmanız için fotoğraflandırdım. 

Sosu için, ezilen sarımsaklarla sulandırılmış yoğurt karıştırılır. Nane ile süslenir.





Soru sormak veya katkıda bulunmak isterseniz lütfen yorumlardan ulaşın.

Afiyetler olsun...

Kanalımdan videosunu izlemek isterseniz;



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder