Pratik Yemek Tarifleri: Siron

26 Aralık 2016 Pazartesi

Siron

Bugün Doğu Karadeniz mutfağından siron nedir, siron nasıl yapılır, siron hamuru hakkında bilgi vermeye çalışacağım.

Benim de yeni tanıştığım siron, Doğu Karadeniz de özellikle Ramazan sofralarını süslüyormuş.

Aslında hamurunu evde açarak yapabileceğiniz gibi, hazır satılan börek yufkasından da yapılabiliyor.

Ben ara sokakta çok eski zamandan beri siron yapıp satan bir yufkacıdan aldım sironları. Üzerine yoğurtlu sos ve tereyağlı sos yapıp servis ettim sadece.

Hazırlaması neredeyse 10 dakikamı aldı. Acil bir misafir geleceği zaman çok güzel bir seçenek olabilir diye aklımın köşesine yazdım.

Peki siron nasıl bir tat? Aslında yoğurt ile ıslatılmış hamur. Belki sevmeyenler vardır ama ben ilk tadışımda çok sevdim.

Malzemeler


  • 250 gram siron 
  • Yoğurt 
  • 1 diş sarımsak

Biberli sos için


  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 tatlı kaşığı pul biber 

Süslemek İçin


  • Ceviz

Yapılışı

Sironlar bir borcama dizilir. 
Yoğurdun ılık dökülmesinin sebebi, sironların yoğurdu çekip yumuşamasıdır. 
Çünkü sironlar tel kadayıf gibi kıtır kıtır haldeler.

Yoğurt miktarı fazla olursa sironlar çok hamur gibi olur.
Yoğurt az olursa sironlar sert kalır, yumuşamaz. 

Her sironun kalınlığı aynı olmadığından yoğurt miktarını vermek istemedim. 
Ilık su ve ezilmiş sarımsağın üzerine yoğurt eklenir. Ayran kıvamı gibi olacak ve sironların üzerini kapatacak kadar eklenecek.


Resim de soldan sağa; sironlar, sironun üzerine yoğurdun ilk döküldüğü an ve 10 dakika sonra yoğurdu çekmiş hali var.

Sos tavasında tereyağ eridikten sonra pul biber eklenir, karıştırılır. 1-2 kavrulur, kokusu çıkınca ocaktan alınır.

Yoğurdu güzelce çekip yumuşayan sironların üzerine sos gezdirilir ve cevizle süslenir. 




Afiyetler Olsun...

Siron nasıl yapılır video izlemek için kanalıma beklerim ; 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder