Pratik Yemek Tarifleri: Portakal Kabuğunda Kek

20 Aralık 2016 Salı

Portakal Kabuğunda Kek

Portakal ve kakaonun birleşimini çok seven biri olarak bu keke bayılıyorum!

Aslında tam olarak kek gibi değil, hafif ıslak  kek gibi düşünün.
Sufle kadar akışkan değil, kek gibi kuru değil.

Anlatmak için kelime seçmeye çalışıyorum ama tarif edemiyorum. Mutlaka denemelisiniz.

Dikkat etmeniz gereken, bana göre en önemli püf noktası pişirme süresi. Eğer kek gibi 30-35 dakika fırında tutarsanız kuru oluyor. Ama tarif aslında hafif ıslak kek gibi ve çok yumuşak olduğu için 20-25 dakika pişirmek yetiyor. Yine de kürdan testini uygulamanızı tavsiye ederim. Islak kıvamı yakalayalım derken, hamur yapmayalım:)

Bu tarifi sevmemin diğer nedeni, muffinlere bayılan ama muffin kalıbı olmayan insanlara da olanak sağlaması.

Porsiyonluk ikramı sevenler için de vazgeçilmez olacağına eminim.

Portakalların içini ne yaptığımı merak edenler varsa, portakal suyu yaptım .

Aşağıda vereceğim ölçülerden 8 tane portakal kabuğunda kek çıktı. Portakallar orta boydu. İsterseniz ölçüleri aynı oranda arttırabilirsiniz. Portakal kabuklarının ağzına kadar doldurmanızı tavsiye etmem. Taşıyor.

Malzemeler

1 yumurta
Yarım çay bardağı toz şeker
10 yemek kaşığı sıvı yağ
3 yemek kaşığı yoğurt 
1 paket vanilya 
1 paket kabartma tozu
1 yemek kaşığı kakao
1 portakalın kabuk rendesi 

Yapılışı

4 tane portakal ortadan ikiye kesilir. Kaşık vb. aparat yardımıyla içi oyularak çıkartılır.
İçini oyarak çıkartmak istemezseniz, ortadan ikiye kestiğiniz portakalların suyunu sıkabilirsiniz. Yine aynı şey oluyor. 8 tane portakal kabuğu elde ettik.
Portakal kabukları beklerken, kek hamuru hazırlanır.
Yumurta ve şeker köpürene kadar çırpılır.
Sıvı yağ ve yoğurt eklenir, çırpılmaya devam edilir.
Tüm toz malzemeler katılır, portakal kabuğu rendesi eklenir. Spatula yardımıyla  dıştan içe karıştırılır.
Köpüğünün sönmesini istemiyoruz.
Yağlamaya veya başka bir şeye gerek olmaksızın içi boşalmış portakal kabuklarına hazırlanan kek hamuru pay edilir. Fırın tepsisine dizilir. Eğer portakallarınız yamuk duruyorsa, muffin kalıbınız varsa, muffin kalıplarına portakal kabuklarını oturtabilirsiniz. Ben yapmadım, bazıları yamuk oldu ama bana sorarsanız çokta sıkıntı değil.

180 derece önceden ısıtılmış fırına verilir.

İçleri piştikten sonra hafif ıslak kek kıvamında olsun istediğimiz için, 30-35 dakika pişirmeye gerek yok.
20-25 dakika pişerse, sanıyorum yeterli olacaktır.
Benim keklerim 24 dakika da pişti.


Afiyetler olsun...

Portakal kabuğunda kek tarifi videolu anlatım için;





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder