Pratik Yemek Tarifleri: Baharatlı Patates Tava

20 Kasım 2016 Pazar

Baharatlı Patates Tava

Kahvaltı için değişik öneriler köşemizden merhaba :)

Sıradan kahvaltı sofralarından sıkılanlar için daha önce de değişik önerilerde bulunmuştum.
Bu tarifte çok beğenilen ve pratik bir tarif.
Benim gibi baharat kullanmayı sevenler için vazgeçilmez olacağına eminim.
Bu tarifin net bir ismi olmamakla beraber patatesten pizza da diyebiliriz.

Patates  miktarı ve yumurta sayısını kişi sayınıza göre arttırabilirsiniz.

Malzemeler:
3-4 orta boy patates
2 yumurta
Yarım su bardağı un (kontrollü arttırıp azaltabilirsiniz)
Karabiber,kimyon,nane,kırmızı toz biber, tuz
Zeytinyağı

Üzeri için;

Kaşar peyniri rendesi

Yapılışı:

Patatesler soyulur, rendelenir, elinizde parça parça sıkılarak suyu çıkarılır.
Patatesler hemen sulanacağı için çok bekletmeden diğer aşamaları yapmalısınız.

Suları çıkarılan patates rendelerine yumurta ve baharatlar eklenir. Kıvamına göre un eklenir.
Tavada dönderirken tam bir parça halinde, pizza gibi olması için un eklenir.
Patatesin miktarına, sululuğuna göre değişir. O yüzden tam bir miktar vermek istememiştim aslında. Ama çok soru geldiğinden, fikir olması açısından yazdım.

Az zeytinyağı eklenen yanmaz yapışmaz tavaya yayılır.

Orta ateşte bir tarafı kızardıktan sonra çevirilir. Çevirdikten sonra kaşar peynir rendesi eklemeyi tercih ediyorum ben. Dilerseniz harcınada katabilirsiniz.


Video izlemek isterseniz kanalıma beklerim;


                                                               Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder