Pratik Yemek Tarifleri: Kuru Köfte Kızartması

4 Kasım 2016 Cuma

Kuru Köfte Kızartması

Köfte kızartmasını sevmeyen yoktur. Hele bir de yanında patates, biber, kabak, patlıcan kzıartılmışsa. Oldukça kalorili olsa da karışık kızartma olmazsa olmazlardandır.

Peki 7 den 70 e  herkesin beğendiği köfte patates kızartmasının yanına ne yapılır ?

 Domatesli sos ve sarımsaklı yoğurt başta olmak üzere, ben pilav ve makarnayı çok seviyorum ve yakıştırıyorum.
 Eğer patates kızartması yapmayacaksanız, sadece köfte ızgara yapacaksanız patates püresi veya fırında patateste çok güzel olur. Fırında makarna, fırında beşamel soslu karnabahar , garnitürlü salatalar gibi örnekleri çoğaltabiliriz.

Öncelikle köfte kızartması için gerekli malzemeler;

300 gram kadar köftelik kıyma
1 tane soğan
3-4 diş sarımsak
1 yumurta
3-4 yemek kaşığı galeta unu ( galeta unu yoksa bayatlamış ekmekte kullanabilirsiniz)
Kıyılmış maydanoz
Karabiber, kırmızı toz biber, köri, kimyon, nane, kekik, karbonat,tuz

Yapılışı:

Genişçe bir kaba alınan kıymanın üzerine yumurta, galeta unu, baharatlar eklenir.
Baharatları damak tadınıza göre eklersiniz. Mesela köri çok baskın bir baharat olduğundan ben köri ve nane miktarını diğer baharatların yarısı kadar ekledim.

Her zaman taze maydanoz bulundurmadığımdan, kurutulmuş maydanoz ekledim. Fırında veya doğal halde kurutabilirsiniz. Tecrübelerim için tıklayabilirsiniz.

Rendelenen soğan ve sarımsaklarda eklenip yoğurulur.
Üzerine 3-4 yemek kaşığı içme suyu gezdirilip buzdolabında dinlenmeye bırakılır.
Eğer hemen yapmak istiyorsanız buzdolabında olmasa da dışarıda 10 dakika kadar dinlendirilir.

Dilediğiniz büyüklükte şekil verilir.
Granit veya teflon tavaya sıvıyağ eklenir. Sıvıyağ kızgın hale geldikten sonra köfteler eklenir. Hemen kızaracağı için yakmamaya dikkat edin.

Karışık kızartma yapmak isterseniz dikkat etmeniz gereken en önemli şey eğer aynı tavayı kullanacaksanız köfteleri en sona bırakmalısınız. Patates kızartması yapılan yağ miktarı daha fazladır. Bu miktar köfte için fazla gelebilir. Ben köfteyi tavada kızartırken, patatesleri kızartma tenceresinde kızartmayı tercih ediyorum. Kızartma bittikten sonra, havlu kağıt yaydığım tabağa alıyorum. Fazla yağını bıraktıktan sonra sunuma hazırlıyorum.

Karışık Kızartmaya en çok yakışan sos bence domates sosu. Domates sosunu yaparken ben sadece zeytinyağı ve domates kullanıyorum. Salça kullanmayı tercih etmiyorum. Bide her yemekte bolca kullandığım 1-2 diş sarımsak kullanıyorum.

Videosunu izlemek isterseniz;









Eğer fazla geldiyse buzluğa depolayabilirsiniz. Çok büyük kolaylık oluyor :) Kesinlikle tatta, kokuda, dokuda değişiklik olmuyor.

 Afiyetler olsun:)   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder