Pratik Yemek Tarifleri: Kırmızı Mercimek Çorbası

17 Kasım 2016 Perşembe

Kırmızı Mercimek Çorbası

Her sofranın olmazsa olmazıdır çorba. Sıcacık, dumanı üstünde...

Kırmızı mercimek çorbasını çabuk ve pratik olduğu için düdüklü tencere de yapıyorum. Daha önce de bahsetmiştim, benim düdüklümün iki kademe pişirme özelliği var, ikinci kademeye ayarladığımda 10-12 dakika da pişiriyor.

Mercimek çorbasının bir gün hatta saatler sonrasına kaldığında en büyük problemi koyulaşmasıdır.

Vereceğim püf noktası sayesinde bu sorununuz ortadan kalkacaktır.

Kırmızı mercimek çorbası nasıl yapılır, tarifine geçmeden önce ben blendırdan geçirerek yapıyorum. Akışkan halini daha çok seviyorum. Ama blendırdan geçirmek istemezseniz, süzme mercimek çorbası da yapabilirsiniz. Blendır aşamasında süzmeniz yeterli olacaktır.

Bu arada ben mercimek çorbasında patates ve un eklenmesini sevmiyorum.
Eklersem sadece havuç ekliyorum.

Malzemeler:

1 su bardağı kırmızı mercimek
1 tane soğan
3 diş sarımsak
1 tane havuç
Yarım kaşık biber salçası (rengi açık olsun isterseniz katmayabilirsiniz)
1 kaşık domates salçası
Karabiber, tuz
Zeytinyağı
Et suyu bulyon

Üzeri için:

1 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber

Yapılışı:

Soğanlar çok küçük olmayacak şekilde doğranır. Blendırdan geçirecekseniz 4 e bölseniz dahi olur.
Zeytinyağında soğan ve sarımsaklar kavrulur.
Salçalar ve baharatlar eklenir. Havuç eklendikten sonra ü yıkanmış süzülmüş mercimek eklenir.
Ev yapımı olan et suyu tabletler eklenir.

Mercimeğin ölçüldüğü bardak ile 5 su bardağı içme suyu eklendikten sonra bir tam limon eklenir.
Bunun sebebi  mercimek çorbasının koyulaşmasını engellemesi. Hemde çok hoş aromasını veriyor.

Her düdüklü de farklılık gösterebilir, benim düdüklü tenceremde 10-15 dakika da pişiyor.
Düdüklü tencerenizin kullanım kılavuzu varsa ordan bilgi edinebilirsiniz.

Piştikten sonra limon düdüklü tencereden çıkarılıp blendırdan geçirilir. Limon iyice yumuşadığı için biraz üzerine bastırıp suyunun çıkmasını sağlayabilirsiniz. Sevdiğiniz ekşilik derecesinde.

Üzeri için, eriyen tereyağında kırmızı toz biber kavrulur.










Afiyetler olsun...















Videosunu izlemek ve kanalıma üye olmak için;


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder