Pratik Yemek Tarifleri: İstavrit Izgara da Nasıl Pişirilir

19 Kasım 2016 Cumartesi

İstavrit Izgara da Nasıl Pişirilir

Çokta balık sevmeyen birisi olarak bu tarife tek kelimeyle bayıldım!

Balık yerken sevmediği şey lezzeti değil tabiki. Kılçıkları ile uğraşmaktan haz almıyorum. O yüzden öncelikle olabildiğince kılçıklarından temizleyip yıkadım balıkları. Daha sonra hazırladığım sosa buladığım balıkları ızgara da pişirdim. Şimdi isterseniz malzemeler ve yapılışına geçelim.


Malzemeler:

1 kg istavrit
1 limon
Karabiber, kekik, pulbiber, tuz
3-4 diş sarımsak
Zeytinyağı

Yapılışı:

Sosu hazırlayarak başlayalım.

Bir kaseye sarımsaklar rendelenir, bir limonun suyu eklenir.

Karabiber, kekik, pulbiber eklenir.

Dilediğinizce zeytinyağı eklenir.
Miktar olarak yazmak istemedim.

Karıştırılan bu sos yarım saat kadar bekletilir. O esna da balıklar hazırlanır.


Balıklar yıkandıktan sonra süzgece alınır, tuzlanır ve yarım saat bekleme süresine devam edilir.

Hazırladığımız sosla balıklar harmanlanır. Izgara hazırlanırken balıklar bir süre daha bekletilir.

Izgara da önlü arkalı pişirilir. Kesinlikle denemenizi tavsiye ediyorum. Harika bir tarif. Pişman olmayacağınızın garantisini verebilirim.

Bugün benim menümde mercimek çorbası , ızgarada soslu istavrit, bol yeşillikli salata ve pekmezli helva vardı.

Her birinin tarifini sitemden bulabilirsiniz. Hepsi birbirinden lezzetli bir menü oldu.

Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder