Pratik Yemek Tarifleri: Mısırlı Pirinç Pilavı

16 Kasım 2016 Çarşamba

Mısırlı Pirinç Pilavı

Pirinç pilavının her türlüsünü severim evet ama gerçekten mısırlı pilav harika oluyor.

Gelelim mısırlı pirinç pilavı nasıl yapılır?

Malzemeler:

1 su bardağı pirinç
2-3 yemek kaşığı arpa şehriye
1 küçük konserve mısır (220 gram)
2 yemek kaşığı tereyağ
1 tatlı kaşığı limonsuyu
1.5 su bardağı sıcak su
Tuz


Yapılışı:

1 su bardağı pirinç sıcak suda 15-20 dakika bekletilir.

Benim pilav tavam granit. Yanmaz yapışmaz tava olması avantaj sağlıyor.

Bekleyen pirinçler süzülerek sudan geçirilir. Nişastasından iyice arındırılır.

Tereyağı eritilir, arpa şehriye kavrulur rengi koyulaşınca süzülen pirinçler kavrulur. 3-5 dakika kavurduktan sonra tuz eklenir.

Tereyağı pirinci sarartacağı için limonsuyu gezdiriyorum ben.
Eğer ekşi olacağında endişe ederseniz limon suyunu daha az ekleyebilir ya da biraz da toz şeker gezdirebilirsiniz.

Mısırın konserve suyu süzülür, sudan geçirilir. Kavrulan pirince eklenir.
Bir konserve mısır fazla geldiğinden hepsini kullanmadım ben.

Pirincin ölçüldüğü bardakta 1.5 su bardağı sıcak su ölçülerek pirince eklenir. Kısık ateşte kapağı kapatılarak pişirmeye bırakılır.

Suyu çekip pirinç yumuşamışsa pilavımız hazırdır.


Artan mısırı dondurucuya koyabilirsiniz.

Dondurulmuş mısırlı pilav yapımı da bu tarifimin aynısı.
Çözünmesini beklemeseniz bile pişmiş oluyor.




Mısırlı pilavın yanına ne gider diye sorarsanız,

Et kavurmanın yanına çok yakıştırıyorum ben.




Afiyetler olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder